John Elliott heeft het soort jaar waarin goed nieuws bijna onmiddellijk gevolgd wordt door meer goed nieuws. Om te beginnen is er Elliott's huidige hot streak met Nike: tot nu toe heeft hij dit jaar een schoen uitgebracht in samenwerking met de Swoosh en zijn vriend en NBA superster LeBron James, en vervolgens zijn herontwerp van de iconische Air Force Nike Air Max Classic BW Donne 1. Daarna zette hij mode op de leukste show van de week: Justin Bieber Nike Air Max 90 Mens Blue en Hailey Baldwin waren er, samen met James. Ze werden vergezeld door Pete Davidson, Ben Simmons en Whoopi Nike Air Vapormax Womens Goldberg op de eerste rij. ("De waarheid is dat ik niet weet hoe [Goldberg daar aankwam].") Nu werkt Elliott weer samen met Nike.
De Nike Vandal is een favoriet van Elliott - een sneaker ontworpen voor basketbal waarin hij schaatste als een kind dat opgroeit in Noord-Californi? en aanvankelijk zijn draai eraan gaf begin 2017. Terwijl de Vandal, voor het eerst onthuld in 1984, een klassiek silhouet is, het is niet noodzakelijkerwijs een flitsschoen in een landschap gedomineerd door slanke hardlopers en dikke papa schoenen. Vandalen, legt hij uit, "waren cool in 1984 en ze zijn nog steeds cool," zegt Elliott.
Dit is allemaal een stuk met het grotere JE-project: Nike Air Max 90 Donne Nero de ontwerper maakt kleding die jongens, zoals Bieber, maar ook Nike Internationalist Donne alle kerels die beweren Nike Epic React Flyknit Womens dat Scott Disick hun enige ware stijlicoon is, willen dragen. En Elliott doet iets licht www.josielloyd.co.uk revolutionairs in 2018 met deze Vandalen ook: hij maakt schoenen die niet moeten worden gekocht en naar de hoogste bieder worden omgedraaid of ergens op een plank worden bewaard, maar om te worden gedragen. Elliott sprak met GQ over zijn nieuwe schoen, zijn grote fans en zijn wilde jaar. Voor mij is het ding over de Vandal dat het absoluut nostalgisch en zeer authentiek is voor mijn persoonlijke stijl. Toen ik voor het eerst ging zitten met [Nike's senior director of influencer marketing] Fraser Cooke in Tokio, was dat de eerste schoen waar ik echt aan wilde werken. En omdat ik als tiener echt dat silhouet heb gemaakt en het in mijn eigen garderobe heb verwerkt. Snel vooruit 15, 20 jaar later was het gewoon een goed idee. Ik was er op uit om te Nike Air Max 270 Donne nemen waar ons merk over gaat, wat typisch materialen en strakke lijnen is, en probeer dat in mijn favoriete silhouet te verwerken. Ik wil je laten zien waar het volgens jou past in het sneakerlandschap van vandaag, omdat veel wat we zien, vooral uit Nike komen, zijn deze slanke runner - zoiets als een Vapormax of een React Element 87 - en aan de andere kant van het spectrum zijn er deze gekke Balenciaga Triple S's dus ik vraag me af waar je de Vandaal ziet.
Dat zijn sneakers van het moment en dat is prima. Het meest uitdagende element van het werken aan de luchtmacht 1 [dat Elliott onlangs heeft vrijgegeven] overtuigde mezelf ervan dat we dat ook daadwerkelijk moesten doen. Omdat de Air Force One zo dicht bij een perfecte schoen is als er is. Het is zo cultureel iconisch. Mijn moeder kent een luchtmacht 1. Dus voor mij zijn de Air Force Nike Dunk Sky High Mujer 1 en de Vandal, vergelijkbaar met de Air Jordan 1s, dit klassieke silhouetten die niet Nike Air Max 270 Donne echt van het moment zijn. Het is meer iets dat, als je zou zeggen, ik ga investeren in een silhouet en ik ga niet over 10 jaar naar een foto van mezelf kijken en heb echt spijt van de manier waarop ik me kleedde. Je kunt op een luchtmacht inzetten. Je kunt op een vandaal wedden. Je kunt inzetten op een Jordan 1. Het zijn nietjes. Ze zijn klassiek. Ze waren cool in 1984 en ze zijn nog steeds cool nu.